Pytają firm, co robią w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu

Ponad 15 tysięcy firm zaproszono do udziału w ankiecie dotyczącej ich zaangażowania w działania CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Nowatorski sondaż, przeprowadzany z inicjatywy KGHM, jest wstępem do dyskusji na temat dobrych praktyk CSR realizowanych przez polskie firmy. Wyniki ankiety zostaną zaprezentowane podczas I Dolnośląskiej Konferencji o Odpowiedzialnym Łańcuchu Dostaw „Mieć Wpływ”, która odbędzie się 28 listopada w Legnicy.

– Mamy ogromne doświadczenie w zakresie tworzenia i realizacji ambitnych programów pro-społecznych i pro-środowiskowych. Jesteśmy partnerem dla samorządów oraz organizacji pozarządowych w działaniach na rzecz regionu i jego mieszkańców. Liczymy też na to, że konferencja będzie okazją, aby w gronie naszych interesariuszy biznesowych podzielić się doświadczeniami z zakresu CSR i zyskać nowe inspiracje – powiedział Marcin Chludziński, prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A.

Pierwsza edycja Dolnośląskiej Konferencji o Odpowiedzialnym Łańcuchu Dostaw „Mieć Wpływ” zostanie poprzedzona wspomnianą ankietą, w której poproszono przedsiębiorców o odpowiedź na pytania związane z ich działaniami CSR.

– W światowych trendach biznesu liczy się już nie tylko wynik, ale również sposób jego wytworzenia – podkreśliła Zofia Dzik, prezes Instytutu Humanites, który jest merytorycznym partnerem projektu.

W badaniu nie trzeba podawać nazwy firmy. Organizatorzy zaznaczają jednak, że warto się przedstawić, szczególnie, gdy uczestnicy chcą podzielić się swoimi dobrymi praktykami CSR. Wybrane firmy zostaną zaproszone do prezentacji najciekawszych doświadczeń na forum listopadowej Konferencji.

– Na potrzeby tego badania przyjęliśmy, że CSR to odpowiedzialność firm za wpływ jaki mają w swoim łańcuchu dostaw i wartości na ważne sprawy społeczne i środowiskowe. Są to działania na rzecz społeczeństwa i środowiska, w tym na rzecz pracowników, ale wykraczające poza typowe benefity, takie jak karty Multisport, wyjazdy integracyjne, czy związane z rozwojem zawodowym, w tym szkolenia zawodowe, finansowanie studiów – wyjaśniła Zofia Dzik.

– Żyjemy w czasach dynamicznych zmian w społeczeństwie, które wymagają korekty i nowego podejścia do programów społecznościowych. Ankieta ma pomóc nam w zbadaniu jaka jest skala i sposoby zaangażowania w CSR. Zachęcamy naszych partnerów biznesowych i wszystkie inne firmy do udziału w niej. Myślę, że wyniki Ankiety będą interesujące nie tylko dla przedstawicieli biznesu – zaznaczyła Lidia Marcinkowska-Bartkowiak, dyrektor naczelny ds. komunikacji KGHM Polska Miedź S.A.

Link do ankiety:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScPvCpTR6MwUia2dBrpEBTt8wzeYYE6_NcZlphg1xvCjQDMRA/viewform

KGHM nie bez powodu jest współorganizatorem tego projektu. W tym miesiącu spółka otrzymała brązową nagrodę w międzynarodowym konkursie Stevie Awards w kategorii „CSR Program of the Year – in Europe” za całokształt działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

inf. KGHM

24 października 2019Odnośnik bezpośredni